•• Zodpovednosť pri výbere miesta nákupu ••
68 % spotrebiteľov na Slovensku minie najväčšiu časť svojich výdavkov za potraviny v moderných maloobchodných formátoch - hypermarketoch (28 %), supermarketoch (27 %) a diskontoch (13 %).
Letáky dostáva do schránok až 93 % Slovákov. 73 % spotrebiteľov letáky číta a 29 % podľa nich aj nakupuje. Letákové kampane na Slovensku patria k najúspešnejších v regióne strednej a východnej Európy.
Na Slovensku vlastní v priemere 4 vernostné karty takmer 90 % Slovákov. V ČR je ich počet o niečo nižší. 70 % spotrebiteľov tam vlastní v priemere 3 vernostné karty.
Z početných vykonaných prieskumov vyplýva, že pre Slovákov je cena pri nákupe potravín jedným z najdôležitejších kritérií. Na druhom a treťom mieste je vybavenosť predajní a kvalita potravín. Vysoká kvalita a nízka cena sú však často dva nezlúčiteľné parametre, keďže cena potravín odráža skutočnú hodnotu potravín.
Sú to práve supermarkety, ktoré lákajú spotrebiteľa na vysokú kvalitu, širokú ponuku a to všetko za nízku cenu. Nízku cenu však dopláca dodávateľ a kvalita výrobkov v supermarketoch nie je lepšia ako kvalita výrobkov v malých obchodoch alebo priamo u producentoch. Často krát je to práve na opak. Odkiaľ najlepší kuchársky majstri berú ingrediencie na prípravu svojich jedál? Určite nie so supermarketov.
Čo ďalšie sa za supermarketmi skrýva? Supermarkety:
Začnite u seba
Nakupujte väčšinu potravín priamo u producentov a riaďte sa sezónnosťou. Dôvodov je viac: